Müügitingimused


1. ÜLDSÄTTED

1.1.  Käesolevad Kaubamaja e-poe (edaspidi: e-pood) müügitingimused (edaspidi: tingimused) kehtivad Kaubamaja e-poest ostmisel internetiaadressilt https://www.kaubamaja.ee/meist/e-poe-klienditeenindus/muugitingimused. Kauba müüja on Kaubamaja AS (edaspidi: müüja), aadress Gonsiori 2 Tallinn 10143, registrikood 12305124, tel 667 3200, e-posti aadress e-pood@kaubamaja.ee. Tingimused kehtivad kõigi isikute (edaspidi: klient) ja müüja vahel Kaubamaja e-poe vahendusel kauba ostmisel tekkivate õigussuhete kohta.

1.2.  Müüjal on õigus ühepoolselt tingimusi muuta ja täiendada, avaldades uued tingimused internetiaadressil https://www.kaubamaja.ee/muugitingimused/. Kui klient esitas tellimuse enne tingimuste muudatuste jõustumist, kohaldatakse kliendi ja müüja õigussuhtele tellimuse esitamise ajal kehtinud tingimusi.

1.3.  Kliendil on võimalik enne ostu sooritamist tingimused salvestada, printida ja vajaduse korral taasesitada ning klient nõustub e-poest ostu sooritamisel tingimustes sätestatuga.

1.4.  Tingimustele lisaks kohaldatakse e-poest ostu sooritamisele Eesti Vabariigis kehtivaid õigusakte.

 
2. TELLIMUSE ESITAMINE

2.1.  Tellimusi saab Kaubamaja e-poes esitada kas Partnerkaardi kliendina sisse logides või anonüümse kliendina.

2.2.  Klient valib e-poest välja soovitud kaubad ja lisab ostukorvi. 

2.3. Osturkorvis broneeritakse iga kaup eraldi 40 minutiks. Osturalli perioodil 20 minutiks.

2.4.  Alkoholi müüakse ainult täisealistele klientidele, kes on tellimuse esitamisel kinnitanud, et on vähemalt 18-aastased. Kliendi vanust kontrollitakse alkoholi sisaldava kauba üleandmisel ning müüja võib keelduda sellise kauba üleandmisest, kui klient ei suuda kauba vastuvõtmisel oma vanust tõestada.

2.5.  Klient valib tellimuse üleandmise viisi ja koha. Ettetellitavate toodete puhul ka aja.

2.6.  Klient kinnitab ostukorvi ja tasub kauba eest müüja poolt pakutud maksekeskkondades. Klient kontrollib enne arve tasumist, et arves toodud andmed vastavad kliendi tegelikule soovile.

2.7.  Pärast kauba eest tasumist tuleb kliendil vajutada lingile „Tagasi kaupmehe juurde“.

2.8.  Tellimuse ja makse kättesaamise kohta saadab müüja kliendile e-kirjaga kinnituse ja arve.

2.9.  Müüja ja kliendi vahel jõustub müügileping alates kliendi poolt tasutud ostusumma tervikuna laekumisest Müüja arvelduskontole.

2.10. Kaupade eest, mida ei õnnestu komplekteerida, maksab Müüja kliendile raha tagasi hiljemalt 14 päeva jooksul. 

 

3. KAUBA HIND, MAKSEVÕIMALUSED, PARTNERKAARDI EELISED

3.1.  Kõik Kaubamaja e-poes müüdavate kaupade hinnad on näidatud eurodes ning sisaldavad 20%-list käibemaksu.

3.2.  Partnerkaardiga sisse loginud kliendile kehtivad e-poes Kaubamaja Partnerkaardi soodustused ning tema ostudelt arvestatakse boonuspunkte. Partnerkaardi soodustus ei laiene kohaletoimetamise tasule. Partnerkaardi tingimustega saab tutvuda www.partnerkaart.ee.

3.3. Ärikliendina maksmisel Partnerkaardi soodustus ei kehti.

3.4.  Klient tasub tellimuse eest ettemaksuna kauba müügihinna ning kohaletoimetamise tasu täies ulatuses. Tasumine toimub väljaspool e-poodi turvalises keskkonnas – pangalingiga tasumisel vastava panga turvalises keskkonnas ja krediitkaardiga tasumisel Maksekeskus AS turvalises keskkonnas. Müüjal puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele.

3.5.  Juhul, kui Klient ei vali tellitud kaubale Tallinna või Tartu Kaubamajja ise järele tulemist, lisandub müügihinnale kauba kohaletoimetamise tasu vastavalt müügitingimuste punktile 4.

3.6.  Kauba eest saab tasuda Kaubamaja e-poe veebikeskkonnas näidatud viisidel. Tellimuse maksumusele võib lisanduda teenustasu vastavalt kliendi ja panga- või krediitkaardi väljastaja vahel sõlmitud lepingule.

 

4. KAUBA KÄTTESAAMINE

4.1    Kaupa saab tellida Tallinna või Tartu Kaubamajja, SmartPOSTi pakiautomaati või kliendi poolt näidatud aadressile SmartPOST kullerteenust kasutades. Ettetellitavat kaupa saab tellida Tallinna Kaubamaja Toidumaailma kohvikusse või Tartu Kaubamaja Toidumaailma kulinaarialetti.

4.2    Kauba kättesaamine Kaubamajast.

4.2.1. Kauba väljastamine toimub Kaubamaja lahtioleku aegadel Tallinna Kaubamajas klienditeeninduses ning Tartu Kaubamajas klienditeeninduses.

4.2.2. Kui tellimusel on ettetellitav toode, siis toimub terve tellimuse kauba väljastamine Tallinna Kaubamaja Toidumaailma kohvikus ning Tartu Kaubamaja Toidumaailma kulinaarialetis.

4.2.3. Esmaspäevast neljapäevani ostetud kaup saabub peale müügilepingu jõustumist klienditeenindusse järgmiseks päevaks. Reedest pühapäevani ostetud kaup saabub klienditeenindusse hiljemalt müügilepingu jõustumisele järgneval teisipäeval.

4.2.4 Ettetellitavaid tooteid saab tellida ette alates kolmest tööpäevast, kuni kaks nädalat. Pühapäeval ja riigipühadel kaupade üleandmist ei toimu.

4.2.5. Kliendile väljastatakse kaubad isikut tõendava dokumendi (ID kaart, pass, juhiluba) ja tellimuse numbri esitamisel. Isikut tõendava dokumendi puudumisel võib müüja jätta kauba väljastamata.

4.2.6. Müüja ei vastuta kliendile tekkinud kahju eest, kui müüjast mittetulenevatel põhjustel on kolmandad isikud saanud oma valdusse koopia arvest või unikaalse tellimuse numbri ja selle alusel on kaup kätte saadud.

4.2.7. Alkohoolseid jooke sisaldavate tellimuste puhul toimub kauba kättesaamine ainult ajavahemikus kell 10.00-22.00 ning kaup antakse üle ainult täisealisele isikule. Kauba vastuvõtja kohustub vanuse tuvastamiseks esitama isikut tõendava dokumendi. Kui klient dokumenti ei esita või kui klient on alaealine, on müüjal õigus jätta eelnimetatud kaup üle andmata.

4.2.8. Kauba tellimisel kättesaamiseks Tallinna või Tartu Kaubamajas ei lisandu summale kohaletoimetamise tasu.

4.2.9. Juhul, kui klient ei tule kaubale järele 14 kalendripäeva jooksul, loeb müüja, et klient on tellimusest loobunud ning müüja tagastab kliendile ostusumma viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.

4.3.  Kauba kättesaamine pakiautomaadist

4.3.1. Kauba kohaletoimetamisel kliendi poolt valitud SmartPOSTi pakiautomaati lisandub kauba hinnale kohaletoimetamise tasu 2.99 €. Juhul kui tellimuse maksumus ületab summat 79 €, kohaletoimetamise tasu ei lisandu.

4.3.2. Esmaspäevast neljapäevani ostetud kaup saabub peale müügilepingu jõustumist pakiautomaati järgmiseks päevaks. Reedest pühapäevani ostetud kaup saabub pakiautomaati hiljemalt müügilepingu jõustumisele järgneval teisipäeval. Saaremaa ja Hiiumaa pakiautomaatidesse saabub pakk 3 tööpäeva jooksul arvates müügilepingu jõustumisest.

4.3.3. Kauba kohalejõudmisest pakiautomaati teavitatakse klienti SMS-teatega, mis sisaldab pakiautomaadi ukse avamiseks unikaalset uksekoodi.

4.3.4. Müüja ei vastuta kliendile tekkinud kahju eest, kui müüjast mittetulenevatel põhjustel on kolmandad isikud saanud oma valdusse pakiautomaadi unikaalse koodi ning selle alusel on kaup kätte saadud.

4.3.5. Alkohoolseid jooke sisaldavate tellimuste puhul toimub kauba kättesaamine SmartPOSTi pakiautomaadist ainult ajavahemikus 10.00-22.00 (või pakiautomaadi asukoha sulgemisajani, kui asukoht suletakse enne 22.00). Lisaks pakiautomaadi uksekoodile on vajalik sisestada ka ID-kaart ja PIN-kood vanuse tuvastamiseks.

4.3.6. Juhul, kui klient ei ole hoiutähtaja möödudes pakiautomaadist kaupa vastu võtnud, loeb müüja, et klient on tellimusest loobunud ning müüja tagastab kliendile ostusumma koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti. 

4.4.  Kauba kättesaamine kulleriga

4.4.1. Valides kauba kohaletoimetamiseks SmartKULLERi, lisandub kauba hinnale kohaletoimetamise tasu 3.99 €. Juhul kui tellimuse maksumus ületab summat 200 €, kohaletoimetamise tasu ei lisandu.

4.4.2. Esmaspäevast neljapäevani ostetud kulleri poolt kohaletoimetatav kaup tarnitakse kulleriga kliendi poolt märgitud aadressile ostu sooritamisele ülejärgneval päeval ajavahemikus kell 10.00 – 21.00. Reedest pühapäevani ostetud kaup tarnitakse kulleriga kliendi poolt märgitud aadressile hiljemalt järgneval teisipäeval ajavahemikus kell 10.00 – 21.00. Kauba üleandmise täpse aja lepib kuller kliendiga eelnevalt telefoni teel kokku.

4.4.3. Klient peab tagama kokkulepitud ajal ja aadressil kauba vastuvõtmise. Juhul kui klient ei ole kauba saabumise hetkel kättesaadav, teeb kuller ühe täiendava katse kaupa kätte toimetada. Kui mõlemad katsed kaupa kliendile üle anda ebaõnnestuvad, loeb müüja, et klient on tellimusest loobunud ning tagastab kliendile ostusumma koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.

4.4.4. Alkohoolseid jooke sisaldavate tellimuste puhu on vajalik kullerile kaupade vastuvõtmisel esitada vanuse tuvastamiseks isikut tõendav dokument. Juhul kui klient dokumenti ei esita või kui klient on alaealine, on kulleril õigus jätta eelnimetatud kaup üle andmata.

4.5.  Kauba kontroll

4.5.1. Kauba kättesaamisel kohustub klient avama tootepakendi ettevaatlikult, pakendit ja tooteid kahjustamata. Juhul kui klient on rikkunud pakendi hooletuse tõttu ehk tootepakendit oli võimalik avada seda kahjustamata, on müüjal õigus kaupade tagastamisel nõuda tekitatud kahju hüvitamist. Juhul, kui tootepakendit ei saa rikkumata/lõhkumata avada, ei vastuta klient rikutud pakendi eest.

4.5.2. Juhul, kui klient avastab kauba kättesaamisel, et talle on saadetud vale või defektne kaup või kaup ei jõua kliendini heas seisukorras ja kinnises pakendis, tuleb sellest koheselt teavitada müüja klienditeenindust.

4.5.3. Müüja vastutab kliendi poolt ostetud kauba eest selle transportimise jooksul. Kauba kättesaamise hetkest läheb kauba kahjustumise või kadumise risk üle kliendile.

4.6. Tarnetingimused kampaaniate ajal

4.6.1 Osturalli kampaania ajal tehtud tellimused jõuavad sihtkohta kõikide tarneviiside puhul alates ülejärgmisest tööpäevast. 

5. KLIENDI ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE

5.1.  Müüja kasutab kliendi poolt esitatud isikuandmeid ja andmeid sooritatud ostude kohta kooskõlas isikuandmete kaitse seadusega ulatuses, mis on vajalik kliendi poolt e-poes esitatud tellimuse täitmiseks. Müüja ei edasta kliendi isikuandmeid kolmandatele isikutele, v.a posti- või kullerteenust pakkuvale ettevõtjale ulatuses, mis on vajalik kauba kliendile kättetoimetamiseks.

5.2.  Müüjal puudub internetipanga vahendusel kauba eest tasumisel juurdepääs kliendi pangaandmetele.

 

6. KAUBA TAGASTAMINE, LEPINGUST TAGANEMINE JA TAGASIMAKSED

6.1.  Kliendil on õigus põhjust esitamata lepingust taganeda 14 kalendripäeva jooksul alates kauba kättesaamisest (kauba SmartPOSTi pakiautomaati saabumise teate kättesaamisest, v.a toote puuduste ilmnemisel, vt punkti 7).

6.2.  Kauba tagastamiseks peab klient täitma kaubaga kaasas olnud arve-saatelehel toodete tagastamise osa või lepingust taganemise avalduse ning edastama selle koos kaubaga Kaubamajale Tallinna Kaubamaja (tegevuskoht Gonsiori 2, Tallinn) või Tartu Kaubamaja (tegevuskoht Riia 1, Tartu) klienditeeninduse kaudu või kauba kättesaamiseks kasutatud SmartPOSTi pakiautomaadi kaudu (kasutades sama uksekoodi, mis paki kättesaamisel) või kullerteenuse kasutamisel SmartPOSTI pakiautomaadi kaudu, kasutades kauba kättesaamise koodi. 

Taganemisavalduse vormi leiab siit: taganemisavaldus

6.3.  Klient on kohustatud taganemisõiguse kasutamisel tagastama kauba müüjale hiljemalt 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse esitamisest.

6.4.  Klient võib kasutada lepingust taganemise õigust, kui kaup on kasutamata (kauba sobivust võib proovida ja tutvumise eesmärgil kasutada) ja rikkumata. Soovitame kliendil kõik kaubad, mida ta soovitab tagastada, saata tagasi või kohale toimetada ühe korraga. Tagastamisega seotud otsesed kulud kannab klient. Soovitame tagastada kaubad originaal-transpordipakendis.

6.5.  Vastavalt võlaõigusseadusele ei kehti taganemisõigus kaupadele, mida oma olemuse tõttu ei saa tagastada (nt pakendist välja võetud aluspesu, ujumis- ja päevitusriided, sukad-sokid, avatud pakendiga kosmeetika, parfüümid hügieenitooted, toidukaubad ja joogid). Tagastus aktsepteeritakse ainult koos täidetud taganemisavaldusega.

6.6.  Juhul, kui klient on tehingust taganenud, tagastab müüja kliendile ostusumma koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 kalendripäeva jooksul taganemisavalduse jõudmisest müüjale. Tagasimakse tehakse samale arvelduskontole, millelt ostu eest tasuti.

6.7.  Juhul, kui klient on tagastatavat kaupa rikkunud või kahjustanud tahtlikult või hooletuse tõttu, on müüjal õigus keelduda kauba tagasi võtmisest või nõuda tekitatud kahju hüvitamist.

 

7. PRETENSIOONIDE ESITAMINE JA VASTUTUS

7.1.  Müüja vastutab ostetud kaubal ilmneva mittevastavuse eest 2 aasta jooksul alates kauba kliendile üleandmisest. Tarbijale kauba müümise korral eeldatakse, et 6 kuu jooksul kauba kliendile üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Klient kohustub müüjat teavitama kauba mittevastavusest hiljemalt 2 kuu jooksul selle avastamisest ehk esitama pretensiooni.

7.2.  Kliendil on soovitatav esitada pretensioon e-posti teel aadressile e-pood@kaubamaja.ee või Tallinna Kaubamaja (tegevuskoht Gonsiori 2, Tallinn) või Tartu Kaubamaja (tegevuskoht Riia 1, Tartu) klienditeeninduse letis. Pretensioonis tuleb märkida kliendi nimi ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise kuupäev, kaubal ilmnenud puudus ja esitatava nõude sisu ning lisada ostu tõendav dokument.

7.3.  Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tekkiva kahju või mis tahes muude tagajärgede eest, sealhulgas kohaletoimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüjal ei olnud võimalik mõjutada.

7.4.  Müüja ei vastuta tellitud kauba mittesihipärasest kasutamisest tekkinud kahjude eest.

7.5.  Müüja ja kliendi vahel tekkivad vaidlused lahendavad pooled läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel on kliendil õigus pöörduda Tarbijakaitseametisse (Rahukohtu 2 Tallinn 10130, http://www.tarbijakaitseamet.ee) ja tarbijavaidluste komisjoni (Rahukohtu 2 Tallinn 10130, http://www.komisjon.ee) vaidluse kohtuväliseks lahendamiseks või Harju Maakohtusse. Lisaks on kõikidele klientidele avatud e-kauplejatega tekkinud kaebuste lahendamiseks Euroopa Liidu elektrooniline keskkond ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) aadressil http://ec.europa.eu/odr.